dissabte, 11 de setembre del 2021

NOVES DES DE GÀMBIA

Hem tingut la sort que un noi català ha viatjat a Gàmbia i es va oferir per fer-nos algunes gestions. Ens ha enviat fotografies i informes de com estan els nostres projectes tant a Sare Yewtou com a Kerewan.

Això ens comentava des de Sare Yewtou:

Bones noticies!! He pogut passar pel primer poble: Sare Yewtu. He estat amb la Aisetou, el seu marit i un home que parlava castellà que no recordo el nom. He visitat l’hort, molt interessant tot. L’hort segueix funcionant parcialment, m’han explicat que s’ha trencat la bomba d’aigua i que hi han zones que hi ha troncs que s’han de treure, i que no poden plantar en aquestes zones. També m’han ensenyat els pous.

I des de Kerewan

De nou, bones noticies. Vaig poder anar sense problema a Kerewan-Nyakoi i coneixer a tots els membres del projecte i de la familia, fins i tot van invitar-me a dinar arròs Yambo i espaguetis. Finalment no vaig quedar-me a dormir perque vaig decidir venir a Serekunda abans perque vaig un pèl just de temps.

Van ensenyar-me l’hospital i l’hort. Estaven molt agraits de tot el que Banyoles havia fet per ells. Van comentar-me que el ministre de sanitat havia vingut feia dos dies i els va dir que parlant amb la constructora havient dit que l’hospital havia de ser acabat el 9 d’octubre per inagurar-lo junt al pont de Basse amb el president, i que volien que els membres de Banyoles Solidaria hi fossin per l’inaguració ja que heu finançat l’estructura dels edificis (segons vaig entendre). A mi em va semblar que estava endarrerit per acabar-lo en un mes, pero jo no n’entenc de construcció.

L’hort fa goig i està en molt bon estat. Es molt gran, van comentar-me que el govern hi havia intervingut i l’havia ampliat, deient que fa uns 400mq. Van dirme que la bomba d’aigua te problemes, que no funciona la peça més cara i per això no poden canviar-la. També van comentar-me que la tanca del tanc d’aigua està en mal estat i que un dels dos tancs que Banyoles va instalar va volar (he adjuntat foto de la tanca i del tanc que va volar). El tanc i la bomba d’aigua que ha ficat el govern estan en molt bon estat, i els pous també (hi ha eleccions al desembre).

El Bilali Konteh (crec, el jove que parla anglès) està molt agraït per tot. Va comentarme que li faltaria un ordinador i wifi per poder millorar tant la conectivitat amb vosaltres com la gestió dels papers i documents, que va dir que a vegades es perdien o es feien malbé per la pluja.

Van tractarme tots excepcionalment bé. Ara ja soc a Serekunda. Moltes gràcies per deixar-me visitar els projectes i espero que sigui útil la informació que us envio. Si voleu, algun dia quan torni, podriam fer una videotrucada per coneixernos mes “personalment”. Estic a la vostra disposició.

MOLTES GRÀCIES,  ALEIX



            





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada